2013. január 2., szerda

Szövetkezeti Évadzáró Értekezlet

Na kérem, ennek az évnek is vége, a magam elé ösztőnzőleg és kihívásként kitűzött célt sikeresen teljesítettem, így aztán november közepétől elégedetten hátradőlve nagyjából nem is csináltam semmit, hat hét alatt tizenegy alkalommal futottam, ráadásul azt is hülyén - értsd: nagy kihagyásokkal indokolatlanul hosszú futások. Ennek tudom be a december második felében beálló fájásokat is, már csak azért is, mert más nem jut eszembe. De az a tény,
  • hogy 2012-ben sikerült közel 800km futást a "lábamba tenni",
  • hogy fogyókúra és diéta nélkül 84-ről 78-ra apasztottam a testtömegemet és
  • hogy ezerszer fittebbnek, energikusabbnak és egészségesebbnek érzem magam, mint mondjuk egy éve
már önmagában is megért egy kis önjutalmazást. Ez volt a karácsonyi ajándék, a Forerunner 610-es. Ami egyébként köszöni, kiválóan üzemel, de most nem erről akarok írni.
A 2013-as terveket illetően az alábbiakra jutottam futásügyben:
  • A Vivicittá Félmaratonra már be is neveztem (a rajongóknak üzenem: a 43-as rajtszámot kell figyelni, valahol a mezőny közepében), a cél elsősorban ismét a sikeres lefutás, nagyjából 2 óra alatt, de ha esetleg sikerül 1:50-ig, vagy alá behúznom, akkor nyilván valamivel jól megjutalmaznám majd magam ismét...
  • A novemberi félmaratonon roppantul elszomorodtam, mikor rájöttem, hogy hiába állok az éremosztó sátor előtt a sorban, amit osztanak, az nekem (még) nem jár. De KELL. Úgyhogy erősen fontolgatom, hogy a BSI Félmaraton-mánia programot tűzöm ki idén "nagy célnak".
  • Ez pedig jelentene egy júniusi K&H Félmaratont, és egy szeptemberi Nike Félmaratont is az idei naptárba.
Viszont. További célok is vannak ám...
  • Elsősorban: a jelenlegi 78kg-ról 70-73kg közé akarok fogyni év végéig, természetesen továbbra sem kimondottan diétázva, hanem pusztán annyival, hogy az eddigi zabálós üzemmód helyett megpróbálom a napi öt, de kisebb étkezéses módszert. Müzli, korpovit keksz, joghurt, szevasztok! Ma el is kezdtem: ebédnél kis adag főételt kértem. Mondjuk háromkor már éhes is voltam rendesen, na de erre van a korpovit, úgyhogy azt rágcsálva vártam az estét... a másik dolog a táplálkozással, hogy rengeteg zsíros cuccot ettem - eddig. Majonézt mindenre tettem, kivéve talán a mákos bejglit. A virsli, kolbász, szalonna szentháromság alapja a táplálkozásomnak, és ezután sem száműzöm őket, csupán csökkentem az adagot, és inkább a fehérje-szénhidrát vonalat próbálom erősíteni. A fogyás nem öncélú: öt-nyolc kilóval kevesebb zsír cipelésétől várok legalább fél perc/km gyorsulást az átlagsebességemben...
  • Másodsorban: ugyancsak a gyorsulást hajszolva, és persze a zsírpárnák eltűnése után várható űr kitöltése céljából jöhet a fegyencedzés... december végén egy-egy alkalommal kipróbáltam, csak amolyan szintfelmérés célzattal, és hát betyáros móka lesz, már látom, különösen szívatós, hogy lassan kell csinálni a gyakorlatokat. Ennek a "riportolását" még nem tudom, hogyan oldom meg, de azt hiszem, heti összefoglalósdit fogok írni. Vagy havit. Ha lusta leszek. Ehhez társítom még az adidas micoach által ajánlott "Strength & Flexibility" edzéseket is, ebből el is kezdtem az "Improve Technique" alapozást, főleg nyújtás, meg néhány erősítő gyakorlat, alkalmanként 20-25 perc, nem túl megterhelő, de azért izomláz volt utána rendesen.
  • Harmadsorban: erősen fontolgatom a speed-fitness kipróbálását is, és ha "bejön", akkor esetleg heti egy alkalommal eljárnék széttoszatni magam négy másodperces áramütésekkel... kollégák beszámolója szerint brutálisan átdolgozza a mélyen fekvő izmokat.
És végül, de legfőképp: legyen bármi a terv, ha elkezdem "nem élvezni" a futást, akkor nem fogok lelki gondot csinálni abból sem, ha kimarad egy-két alkalom. Vagy hét. A bringa is ott áll a garázsban, tavasztól akarok néha "keresztedzéseket" is mívelni vele...

2 megjegyzés:

  1. Jól nyomod! Vivicittán találkozunk, ha előbb nem. :)A fegyencedzés király, a speed-fitnessel szemben vannak fenntartásaim, de persze kíváncsi leszek a tapasztalatokra...

    VálaszTörlés
  2. Mindenekelőtt elnökségi tagként :) gratulálok az elért eredményekhez le a kalappal. Nem gondoltam volna, hogy ezen felül sikerül még engem is "belerángatnod"! (köszi :D). Ezen okokból kifolyólag nem is kérdéses, hogy az ajándékot nagyon megérdemelted ehhez kétség sem férhet!
    Még hogy évadzáró értekezlet de milyen jó kis évadnyitó értekezlet is :). Ezek ám a tervek! A Vivicittán nem biztos, hogy találkozunk de tudod, hogy szurkolni fogunk, és természetesen majd jobban izgulunk érted mint te magad. A fogyókúrát te tudod de szerintem ne erőltesd nagyon (lásd éhség) mert az csak a teljesítményre nyomja rá a bélyegét (és ugye nem kevés teljesítménybéli elvárás is megfogalmazásra került itt).
    Fegyencedzés szerintem a megfelelő súlynál el kell kezdeni nekem is ezzel vannak gondjaim (mármint a súllyal) de majd jön az! Figyellek és jövök hamarosan utánad!
    A speed-fitness-t nem tudod elbírálni te tudod csak vigyázz nehogy túl sok legyen!
    Összefoglalva: Na 2013-ban sem fogsz unatkozni, azt már látom :). Hajrá!

    VálaszTörlés