2013. január 16., szerda

Letöltendő életfogyt

A decemberi ismerkedés-olvasgatás után januárban elkezdtem a Fegyencedzés gyakorlatait is beiktatni a hétköznapjaimba, több-kevesebb sikerrel és rendszerességgel. Az alábbiakat műveltem, szépen sorjában:

január 4.
1.1 Fekvőtámasz falnál 20 - 20
4.1 Térdfelhúzás           15 - 15

január 7.
3.1 Függőleges húzás      25 - 25
2.1 Guggolás gyertyában 15 - 10

január 9.
1.1 Fekvőtámasz falnál 20 - 20 - 20
4.1 Térdfelhúzás           15 - 15

január 15.
1.1 Fekvőtámasz falnál 30 - 30 - 30
4.1 Térdfelhúzás           20 - 15

A jelölések a többi fegyences blogra jellemző "feladat.szint" besorolást jelzik, majd ismétlésszámok. Bemelegítés minden esetben vagy futás, vagy az Adidas nyújtó-erősítő gyakorlatai formájában nyilvánult meg. Első benyomások:

1.1 Fekvőtámasz falnál: frankó :) a lassú mozdulatok miatt meglepően nehéz (nekem legalábbis), kíváncsi vagyok, mikor fogom az első "hagyományos" fekvőtámaszomat lenyomni fegyences keretek között...

4.1 Térdfelhúzás: első alkalommal teljesen nem jól végeztem a gyakorlatot, emiatt a második alkalommal, szabályosan végrehajtva meglepődtem, milyen piszok nehéz - remegett a hasizmom (helye), mint a kocsonya, küzdelem ez, kérem. Férfiasnak épp nem mondható, de küzdelem.

3.1 Függőleges húzás: idegesítő gyakorlat. Nincs mibe kapaszkodni, csak egy ajtófélfa, így viszont se a karom, se a hátam nem fárad el, csak az a négy-négy ujjam, amivel tartom magam. Ezt valószínűleg (fittyet hányva a könyv utasításaira) hamar át fogom ugrani...

2.1 Guggolás gyertyában: jó kis gyakorlat - volt, eleinte élveztem, milyen jól nyújtja az alsó hátizmokat, aztán elkezdtem marhára unni. Végeláthatatlan, és kényelmetlen, és ráadásul a derekam is fáj fél napig utána (nem izomláz, fájdalom...). Azért próbálom erőltetni még egy kicsit, de a 3.1-hez hasonlatosan ez is hamarosan érik a kukázásra. Lábizmok kapcsán egyébként sem sok az aggódnivalóm, heti 20-30 km benne lesz 2013-ban remélhetőleg, tehát ha semmi guggolást nem művelnék, akkor sem lenne nagyon csoffadt és gyenge a lábam. Szerintem.

A könyv ajánlásának és a "Friss hús" tervnek köszönhetően egyelőre négy gyakorlattal dolgozom, de a hidat valószínűleg elkezdem (mert az Adidas erősítésnek is része a "Rövid híd" gyakorlat, akkor meg miért ne?), a kézenállást még egyelőre nem erőltetem. Ja, és eltérek a frisshúsozástól abban is, hogy nem csak két-két gyakorlatot fogok heti egyszer, ahogy ajánlja, hanem heti két (három? nem túl esélyes) napon a négy feladatcsoportot végigviszem. Aztán meglátjuk, kísérletnek nem lesz ez rossz.

1 megjegyzés:

  1. Szerintem nyomd a hidat meg a fejenállást is az elejétől, semmivel nem nehezebb gyakorlatok, mint a többi. Azaz a fejenállásnál van egy félelem, amit le kell győzni, de egy idő múlva rutin lesz. :) (legalábbis nekem volt, még az iskolai tesiórán sem volt soha senki képes arra, hogy rávegyen a fejen- vagy kézenállásra).

    A függőleges húzást meg kicsit meg lehet bolondítani azzal, hogy egy kézzel csinálod...csak kapaszkodj erősen. :)

    VálaszTörlés