2012. december 14., péntek

Vivicitta Félmaraton

Ezennel hivatalosan is megkezdem a felkészülést az áprilisi Vivicitta félmaratonra. Ez leginkább úgy néz ki kívülről nézve, hogy a miCoach honlapot nézegetem, aztán meg homlokráncolva igyekszem kitalálni, mi legyen a cél, amire lövök. Az 1:50 például kihívás, de azért még teljesíthetőnek is tűnik, dolgozni kell majd érte, meg szenvedni, de azért nem fogok belehalni. És ami a legfontosabb: túlterhelni sem fogom magam vele, ami azért (is) fontos, mert a felkészülési időszak nagy része nulla fok körüli és alatti kinti hőmérséklet mellett zajlik majd. A sprint/fartlek edzéseket tehát csak kb. márciusban tudom majd elkezdeni, addig maximum a sárga zónáig akarom terhelni magam (165-ös pulzus környéke), mert sokat ér egy jó versenyeredmény, de tüdőgyulladást azért egészen biztosan nem vállalok be érte. Meg a futópadon 12km/h a max, azzal meg nem tudok sprintet szimulálni, csak a sárga zónát...
Szóval miCoach, félmaraton program, hatos szint, heti öt futással, bár lehet, hogy átírom négyre, és "szabad" időmben alkalmanként hozzácsapok egy-egy ötödiket is. Tegnap reggel meg is futottam az első alkalmat, 35 perc (5 perc könnyű, 15 perc közepes, 10 perc "sárga" tempós, majd 5 perc levezető könnyű futás), 5,94 km, átlag pulzus 156. A tempót nem nézem, mert az előző felkészülésnél sem néztem, mégis működött az edzésterv... Meg 82m szint volt a futásban, felfelé pedig nem vagyok épp gyors :) A sárga zónás részét csak próbának szántam, hogy -9 fokban mennyire esik sz@rul a szájon át lélegzés, nem volt vele gond, menni fog. Viszont a csúszós terepen való futástól, és emiatt a megváltozott terheléstől kicsit fáj a jobb "forgóm", de nem vészes. Ha holnap reggel is fájogat, akkor vasárnapra teszem át a holnapi penzumot, nem nagy ügy.

1 megjegyzés:

  1. Hajrá, én nagyon szorítok neked, a lényeg, hogy ne terheld túl magad! Tetszik ez az ezennel hivatalosan is megkezdem duma, majd én is használom :D! Addig is ezennel hivatalosan is folytatom a vánszorgást :D:D:D! Azért a letapadt havon, és különösen ónos eső esetén vigyázz annyit nem ér az egész! Az ónos eső nem vicc azt tisztelni kell akármivel is "közlekedik" az ember!

    VálaszTörlés