2012. december 11., kedd

Az újrakezdés!

Igen kedves Olvasóm bevallom beleestem a kezdők hibájába és emiatt mielőtt még túledzetté váltam volna annak minden negatív következményével inkább a technikára és a nálam sokkal okosabb sportolókra hallgattam és átértelmeztem a futást mint sportot és különösen annak kezdését. Ebből következően mindenekelőtt az elmúlt napokban minden elolvashatót elolvastam legalább háromszor a témáról, mialatt felmértem reggelente a nyugalmi pulzusomat kiszámítottam (legalább négyféle metódussal a maximum pulzusomat) persze némileg kétes az eredmény mert a különböző számítások más-más eredményre juttattak és megterveztem a mai futásomat. A terv a következő volt:

1. Tartom az 5K edzéstervet (bár egy edzést csúsztatnom kellett de majd bepótolom!
2. Ezen belül azonban az ütem tekintetében nem foglalkozom a lánykával hanem a kialakított pulzus zónákat maximálisan figyelembe véve fogom lefutni a mai 25 perces edzést és majd a sebesség alapú számítást hozzá igazítom a pulzus által mértekhez az adidas micoach-on!
3. Nem foglalkozom a külvilággal futás közben csak kizárólag magammal!!!!!

És a megvalósulás? Hát igen mindenekelőtt szeretném leszögezni, hogy a 2 pontot sikerült nagyon pontosan végrehajtanom. A zónáim: 5 perc 122-135 (bemelegítés) 15 perc 135-147 (edzés érdemi része) 5 perc 122-135 (levezetés)! Na akkor repültél mondhatnád sportokban jártas olvasóm és mint ilyen mohón várod a jobbnál jobb időeredményeket! Ne tedd! Nem srófolom a hangulatot tovább a többi pontot is sikerült betartanom, tehát a terv 100 %-osan sikeres volt! Sőt! Az esti futásom és újra kezdésem tiszteletére az én uram még hószőnyeget is biztosított öreg ízületeim alá, hogy jobban tompítsák a futás okozta megterhelést. Néhány napja írtam Zsoltnak, hogy irigylem kicsit a havas futásáért, de most tudtam csak meg igazán milyen csodálatos érzés a csendes hóesésben futni! Tényleg elképesztően szép volt!!! na de jer vissza tollam vagy inkább kezem a lírai tájakról a valóság talajára mert nem erről akarok most írni bár mindenképpen megért egy misét!!!!!

Mielőtt befejezném és leírnám a lényeget engedjétek meg, hogy idézzek most az elmúlt napok bölcsességéből amit magamba szívtam: Valaki (talán Monspart Sarolta) írta a kezdőknek szóló alapozó edzést taglalva a végén, hogy ne törődjünk a sebességgel a lényeg az aerob edzés (zsírégetési, zóna, aerob zóna stb.) ezért ha a futás közben egy babakocsit toló kismama, vagy egy járókeretes nagymama megelőzne Bennünket rá se hederítsünk a hiba nem a mi készülékünkben van! Na kedves olvasóm én ezt képletesen (szerencsére nem a valóságban) átéltem és bizony lelki szemeim előtt röhögve vágtázott még egy hátán csúszó csiga is aki annyira röhögött, hogy a házát is majdnem elhagyta miattam. Még jó, hogy korán sötétedik! Még jó, hogy hideg van és az emberek inkább behúzódtak a kuckóikba! Mert ha engem láttak volna "futni" vagy nem is tudom minek nevezzem amit csináltam nos... Egy biztos ha valaha fellépnék a Showder Klub színpadán (mint ahogy sohasem fogok) azt hiszem a kezdő futókról vagy pontosabban magamról mint kezdő futóról beszélnék csak (nehogy a többieket megbántsam) és tuti hogy a röhögéstől több hallgatómnak kilyukadna az oldala a spontán veseműtéthez!

Szóval a tények: Idő: 25 perc; Távolság 2,4 km; Átlagsebesség 10:24 perc/km Átlag HR 141 max 147 zónák szépen betartva.

ÉLJEN A CSOSZOGÁS!!!!!!!!!

1 megjegyzés:

  1. Először is: gratula, a fegyelem a legfontosabb, hiába érzi az ember, hogy sokkal gyorsabban tudna futni (ez majd olyan 3 hónap után csúcsosodik ki... tapasztalat), ha a pulzus követés a cél, akkor az a CÉL, és le kell tojni magasról a sebességet. Az majd jön idővel, és persze tavasszal, ha most türelmesen alapozol, majd jöhetnek a "red zone" edzések, attól kezd látványosan gyorsulni a tempó!
    Másodszor pedig irigyellek, az én órám még a postán dekkol, ráadásul vagyok annyira mazo állat, hogy nem fogom kibontani szentestéig, hogy igazán ajándékjellege legyen (persze könnyen vagyok, nekem a telón is megy a pulzuskontroll). Na de már csak két hét :)

    VálaszTörlés