2012. november 28., szerda

miCoach gondok...

Az Adidas jól eltalált, pont a szájízemnek megfelelő poroszos alapossággal összeállított miCoach "projektje" a kezdetektől elkísérte a "futókarrieremet". Eleinte sebesség alapon mértem a futást a karomra csatolt telefonnal, és nézegettem a grafikonokat a webes felületen, majd később beruháztam egy pulzusmérőbe, és a hozzá tartozó ANT+ rendszerű antenna kiegészítő bigyóba, amit az iPhone-ra kell csatlakoztatni. És lőn nagy öröm, pulzus alapon lényegesen értelmesebb lett a futás, mert az 5 km távon 200 métert emelkedő futóútvonal emelkedős részén nem hajszolt a halálba az edző néni, név szerint Gizi néni, akit úgy is hívnak, hogy Female Voice (US), hanem ahogy az emelkedőn kezdett elszaladni a pulzus, úgy intett óva lassításra. Lejtőn meg persze hajszolt, de az mégiscsak más. Szóval az egész félmaratoni edzés pulzus alapon ment, de aztán október közepén megszaporodtak az edzések, amelyeken 50-60%-os eredménnyel sikerült az előírt pulzusszinten tartani magam, holott korábban 80% felett volt az átlagom, bőven. Gondoltam, biztosan az egyre hidegebb idő miatt van. Vagy merül az elem. Utóbbit gyorsan orvosoltam egy cserével, de semmi javulás, sőt. Olyannyira, hogy a félmaratont már 137-es átlagpulzusra hozta ki a masina, egy percen belül 155-ről 97-re zuhanó, majd onnan pár másodperc múlva ismét 148-ig emelkedő görbével, mindezt majd' két órán keresztül... hát, ez gáz. Utánaolvastam, és nagyon úgy tűnik, hogy a pulzusmérő övvel van baj, elhasználódott az anyaga, vagy mi a lótúró. Úgyhogy bánatosan bocsánatot kértem a hitelkártyámtól, és megrendeltem egy új övet, jövő hétfőre elvileg már hozzák is, alig 28 euró, postaköltséggel... sír a lelkem, ha ezt félévente meg kell rendelnem, az nem lesz vicces. De a telefonról üzemelő miCoach már hozzám nőtt, és kényelmes is, nem kell külön feltöltögetnem semmit, meg hasonlók, futás után szinkronizálok egyet, oszt' jó'van. Ráadásul nálam teljesen jól bizonyította is a működőképességét az elmélet és az edzés szisztéma: tizensok év punnyadás után a 2 órás félmaratonra felkészítő tervet végig követve 1:57... kell ennél több bizonyíték? Remélem hétfőtől megoldódik a dolog. Ha nem, akkor jöhet egy gigaberuházás, és a régóta nézegetett Garmin Forerunner 610. Mert olyan, mint a L'Oreal. Megérdemlem.

3 megjegyzés:

  1. Nekem is egy Garmin kell, csak kurva drága. De a telefon GPS-e nagyon rossz, legalábbis futáshoz - ezért is nem kezdek bele a MiCoach-dologba például. :) Persze pulzus alapon a telefon is oké, de akkor már a pulzusmérőre szánt pénzt inkább a (pulzusmérős) Garmin alapba fektetem. :)

    VálaszTörlés
  2. Hát nem mérik olcsón, az biztos. Én gondolkodtam még egy "minek nekem gps-es óra, elég a pulzusmérés" vonalon is, Polar órák már húsz-harminc között rendesebb fajták kaphatók, de azért csak ott motoszkál az emberben, hogy na és akkor a tempót meg majd matekozzam otthon, google maps, stopperóra meg számológép segítséggel? :) A telefonhoz a pulzusmérő szettet 18ezerért vettem júniusban, és a beépített telefonos GPS-t egyedül a sportpálya 400 méteres körein utálom, ott tíz körön 4500-4600m között mér, terepen, utcán viszonylag normálisan mér, egy-két nagyobb bakizástól eltekintve...

    VálaszTörlés
  3. Én a barátnőmmel általában egyszerre futok, egy távot, egy tempóban, egyszerre indítjuk a futós appokat (neki SGS+, nekem sima SGS, appok változóak, mostanában Nike) és kétségbeejtően "eltérnek" egymástól a megtett távok és sebességek... most ő vett egy Nike Sportbandet, kíváncsi vagyok, az hogy válik be.

    VálaszTörlés